Lung Metraje Documentare

warning: Creating default object from empty value in /home/ipiff/public_html/2011/sites/all/modules/i18n/i18ntaxonomy/i18ntaxonomy.pages.inc on line 40.

Aproape de cer

"Aproape de Cer" îl are ca personaj principal pe Dumitru Stanciu, unul dintre ultimii ciobani ai Europei. Aşa cum au făcut şi străbunii lui sute de ani, vara şi iarna, împreună cu turma sa cutreieră culmile îndepărtate, dar atât de apropiate de cerul Carpaţilor din Transilvania. Dumitru trăieşte printre legendele munţilor, purtând o grijă fără odihnă pentru animalele sale. Va muri oare o bucată din vechea Europă dacă acest cioban se va opri? Sau va duce Radu, fiul ciobanului Dumitru, tradiţia transhumanţei mai departe?

Lumea văzută de Ion B.

Cine este Ion B.? Ion Bârlădeanu, în vârstă de 62 de ani, este, probabil, singurul reprezentant autentic al popart-ului (în timp ce acest curent artistic de origine britanico-americană făcea ravagii prin expoziţiile anilor ’50-’60, în România se sărbătoreau primii ani de împliniri măreţe) mioritic. În acealaşi timp, Ion Bârlădeanu nu are casă. Doarme pe o saltea murdară la capătul unei ghene de lângă un bloc de pe Calea Moşilor. În „locuinţa” sa, Ion adună tot ce consideră a fi valoros din cele aruncate de vecini şi astfel ajunge să citească reviste, ziare şi cărţi, obiecte de care ceilalţi par să se despartă fără regrete. Mai mult decât atât (şi fapt trecut cu vederea de toţi cei din jur), Ion şi-a dezvoltat singur talentul nativ pentru desen şi, începând cu anii ’60, a creat atât desene cât şi nenumărate colaje (pe care lenumeşte „filmele mele”) care acum, după ce timp de câteva decenii au stat ascunse printre gunoaie, sunt pe punctul de a-i aduce celebritatea internaţională şi de a-l aşeza alături de marii creatori ai genului (de care, în treacăt fie sus, Ion B. n-a auzit până de curând) precum Richard Hamilton, Tom Wesselmann sau Andy Warhol...

Povestea cu parfum de basm modern este a unuia dintre cei mai importanţi artişti români contemporani.

Metrobranding

Dacă occidentalii erau obişnuiţi să aleagă dintre sute de branduri, în România oamenii trăiau o cu totul altă experienţă: o singură marcă pentru fiecare produs. De aici şi importanţa pe care aceste monobranduri au avut-o în viaţa celor care le realizau, dar şi a celor care le foloseau. Salteaua Relaxa, tenişii de Drăgăşani, bicicleta Pegas, motocicleta Mobra, becul de Fieni şi maşina de cusut Ileana, odinioară staruri ale epocii de aur, sunt personajele din Metrobranding.