Afis IPIFF 2008

Trainingul de Producţie de Film şi-a deschis oficial porţile. - image

Trainingul de Producţie de Film şi-a deschis oficial porţile.

Invitaţii de la New Producers Alliance (NPA) ne oferă câteva lecţii importante despre producţia cinematografică din Marea Britanie şi nu numai.

Ca şi la ediţia precedentă, de la IPIFF au ajuns să fie de nelipsit aceste lecţii importante de industrie a filmului. Da, cinematografia este o industrie şi depinde de cât de bine functionează toate rotiţele maşinăriei pentru ca filmul să ajungă, în adevăratul sens al cuvântului, o operă de artă.

Prima zi a trainingului ne-a oferit ocazia de a-i cunoaşte (sau de a-i revedea, în funcţie de caz) pe cei doi invitaţi străini, Anita Lewton şi David Pope. Anita este NPA head of Training şi membră a Comitetului Director al Organizaţiei. De asemenea, este una dintre producătoarele independente pe care se bazează acest gen de filme din Marea Britanie, numite “indy films”. David este CEO NPA şi scenarist-regizor al filmelor “indy”, tot din Marea Britanie. La IPIFF, David va avea misiunea de a decide, împreună cu alţi membrii ai juriului, filmele câştigătoare ale acestei ediţii.

Prima zi a trainingului a avut ca punct de pornire discuţia despre importanţa producătorului creativ în Europa de astăzi, punându-se accent pe descoperirea de talente, finanţări pentru dezvoltări, surse globale de finanţare, folosirea pieţelor de film (de exemplu Cannes-ul) etc. Discuţia şi-a mutat centrul de greutate în a doua parte a zilei, când a fost abordată tema “Schimbarea imaginii cinematografiei româneşti”, urmată de un debate asupra premiilor câştigate recent la festivalurile mondiale şi astfel, a finanţării.

David Pope:

“În anul 2004, aproximativ 1,5 miliarde de euro au fost investiţi în film la nivel european. Aceste condiţii, cu asemenea cifre şi investiţii în coproducţie, fac ca perioada pe care o traversăm să fie excelentă pentru o implicare activă în domeniul producţiei de film. Bani sunt, acum nu este nevoie decât de talent, de calitatea muncii şi de un nivel ridicat de implicare în dezvoltarea proiectelor de film.”

Raluca Zamfir