Afis IPIFF 2008

Adrian Sitaru, producător de nevoie - image

Adrian Sitaru, producător de nevoie

Cum am ajuns producător? Am scris scenariul şi am vrut să fac filmul cu orice preţ, adică independent. Astfel a trebuit să mă ocup şi de probleme de producţie... Ulterior am înfiinţat şi firma de producţie 4PROOF FILM mai mult pentru ca filmul să poată fi reprezentat juridic. Insă nu mă consider un producător şi nici nu-mi doresc asta, aş prefera un producător adevărat care să producă următoarele mele proiecte. Aş vrea să existe o relaţie reciprocă de încredere între mine şi el, pentru a mă putea concentra doar pe partea de regie, care este ceea ce-mi doresc să fac cel mai mult.

Acest lucru l-a menţionat scenaristul, regizorul şi producătorul Adrian Sitaru în deschiderea interviului la distanţă (prin internet, această minune a lumii moderne) pe care a avut amabilitatea să ni-l acorde. Filmul de debut al domnului Sitaru, Pescuitul Sportiv, este prezentat în premieră naţională la Mamaia, înm cadul IPIFF. Cât de greu a fost să produceti filmul? Cum aţi găsit co-producători? A fost greu. M-am bazat doar pe resursele proprii, ajutorul prietenilor, actorilor şi a două companii de producţie. Pe acestea le-am găsit ca şi pe actori; adică le-am dat scenariul şi i-am întrebat dacă vor să mă ajute să fac acest film. Cele două companii sunt VIDEOLINK, care m-a ajutat pe partea de imagine, şi ADDA pe partea de sunet. Aţi mai produs un scurt-metraj. La o primă vedere ar părea mai uşoară o asemenea "întreprindere" decât producţia unui lung-metraj... Scurt metrajul din şcoală l-am produs şi pe acela singur. Este într-adevăr la fel de complicat, tocmai de aceea mi-am şi propus să fac unul de lung metraj, pentu că diferenţa de efort nu este foarte mare. Pescuitul sportiv pare un exemplu de film cu mini-buget, care scoate din ecuaţie cheltuielile legate de decoruri, locaţii şi recuzită. Cât a costat perioada de filmări? Sunt scoase din ecuaţie doar chetuielile pentru decoruri. Deşi nu mari, au existat cheltuieli pentru locaţii, recuzită, costume, etc. Personal pe perioada filmărilor am investit in film bani cash, adică neapărat necesari filmării, în jur de 3000 de euro. Însă este destul de greu de cuantificat bugetul total, adică serviciile actorilor, prietenilor sau bineinteles al co-producătorilor. Cum poate un producător independent să aducă actori cunoscuţi în proiectul său? E destul de simplu dacă are un scenariu care place. V-aţi aventura în producţia unui film "de public" cu buget mare? Nu văd de ce nu?! Aveţi vreun sfat pentru viitorii producători? Acum aş vrea să nu fiu inţeles gresit dar am ajuns producător la acest film din nevoia de a realiza cu mijloace puţine filmul pe care l-am scris si regizat. Nu mă consider un producator şi cred că orice regizor îşi doreşte un producător profesionist în care să aibă încredere şi cu care să colaboreze.